אירופה חוקרת אם מיזם משותף לרישוי מוזיקה פוגע בתחרות

אולי יעניין אותך גם

נציבות התחרות באיחוד האירופי הודיעה על כוונתה לפתוח בחקירה מקפת סביב מיזם משותף לשלוש אגודות אירופאיות לניהול משותף של זכויות יוצרים. האגודות PRSfm (בריטניה), STIM (שבדיה) ו- GEMA (גרמניה), הכריזו בשנת 2013 על כוונתן להשיק מיזם מקוון משותף לרישוי של יצירות מוזיקליות, שיקל על שירותי מוזיקה מקוונים לקבל את הרישיונות הנדרשים ולשלם את התמלוגים עבור זכות השימוש ביצירות. המיזם אמור היה להתחיל את פעולתו במהלך שנת 2015. 

חקירה ראשונית של הנציבות העלתה חשש ששילוב הרפרטואר המוזיקלי של שלוש האגודות עלול להוביל לתעריפי דמי רישיון גבוהים יותר ולתנאים מסחריים נחותים עבור שירותי מוזיקה מקוונים דוגמת Deezer או Spotify - וכפועל יוצא אף למחירים גבוהים יותר לצרכני מוזיקה באיחוד. החקירה נועדה לבחון את החששות ששיתוף הפעולה יגביר את כוח המיקוח של האגודות, וזה יוביל לעליית מחירים. ההחלטה מותנית כמובן בתוצאות החקירה.

האגודות מצידן הדגישו כי המיזם המשותף נועד דווקא להפחית את עלויות הרישוי וההפצה של התכנים ולהקל על המכשולים המובנים כיום בשוק התוכן הדיגיטלי, בפרט בכל הנוגע לשחקנים קטנים. האגודות ציינו כי ישתפו פעולה עם הנציבות בעניין זה. מקור: PCWorld (מאת לואק אסרס).