דו"ח חדש של גוגל מגלה שחרף המודעות הגוברת בקרב גולשים - ניסיונות לבצע פישינג באמצעות הודעות דואר-אלקטרוני ממשיכים לרשום הצלחה בהיקף מדאיג. גוגל מדווחת בין היתר על מקרי פישינג בהם כמעט אחד מכל שני נמענים מתפתה להקליק על הקישור העוין שמצורף לגוף ההודעה, וכי גם במקרים בהם ניסיון הפישינג בולט למדי, אחוזים בודדים מהגולשים בכל זאת ניגשים לקישור. לפי המחקר, אחד מכל שבעה גולשים בממוצע ממשיך ומזין את פרטי החשבון האישי שלו במסך המתחזה שאליו מוביל הלינק העוין.
גוגל הדגישה שהשכיחות הכללית של תקיפות מסוג פישינג אמנם נמוכה יחסית (כתשעה ניסיונות מדי יום לכל מיליון משתמשים), אך היא משקיעה משאבים רבים כדי להגביר את האבטחה מפני ניסיונות תקיפה מסוג זה, ובשנים האחרונות הצליחה להדוף 99% מהניסיונות להשתלטות זדונית על חשבונות ג'ימייל. החברה גם ממליצה למשתמשים לגשת למסכי ה-Login של שירותים מקוונים במישרין, במקום דרך לינקים שמופיעים בהודעות דואר אלקטרוני. מקור: Digital Trends (מאת: דייויד נילד).
ניסיונות פישינג באמצעות דוא"ל נמשכים - ומצליחים
זמן קריאה:
פחות מדקה