פייסבוק מתעקשת על מדיניות השם האמיתי

אולי יעניין אותך גם

ה- Electronic Frontier Foundation, ארגון הפועל לקידום זכויות צרכנים וגולשים ברשת (EFF), עסק השבוע ב"מדיניות השם האמיתי" של פייסבוק. מדובר במדיניות הרשת החברתית לפיה על משתמשיה להירשם לרשת בשמם האמיתי בלבד ולא בשמות בדויים. הארגון סבור כי יש סיבות רבות מדוע יבחר אדם להשתמש בשם בדוי בעת השימוש ברשת החברתית ומציין כי לעיתים השימוש בשם בדוי נועד להגן על חייו וביטחונו האישי של המשתמש, כגון במקרים בהם מתנגדי משטר מביעים את דעתם בפומבי ביחס למדיניות המשטר במדינות כגון סוריה או וייטנאם, או כאשר המשתמש מנסה להימנע מצדדים שלישיים המטרידים אותו או פוגעים בו.

הארגון מציין בפרט כי מדיניות זו של פייסבוק משפיעה במיוחד על חברי קהילת הלהט"ב ומציין דוגמאות בהן נמנעה מאמני דראג האפשרות להשתמש בשם הבמה שבחרו, לרבות חסימת חשבונות משתמש, באופן העשוי לחשוף אמנים אלו להתנכלות והטרדה. הארגון מתנגד נחרצות למדיניות זו של פייסבוק ומציין כי היא משפיעה במיוחד על אוכלוסיות שהן ממילא פגיעות יותר (כאשר כל שנדרש הוא תלונה מצד שלישי, שתוביל לכך שהרשת החברתית תפנה למשתמש נשוא התלונה ותבקש ממנו להציג מסמכי זיהוי, כאשר המשתמש שבחר להציג עצמו בשם בדוי לא יוכל לספק מסמכים כאלו וחשבונו יושעה לרוב).

הארגון מציין עוד כי בעוד פייסבוק נותרה איתנה בדעתה ביחס למדיניות, הרי שרשתות חברתיות אחרות, כגון גוגל+, החליטו לותר על מדיניות מסוג זה. מקור: EFF (מאת נדיה קיאלי וג'יליאן יורק).