אנגליה: חקיקת בזק להסדרת איסוף נתוני תקשורת

אולי יעניין אותך גם

בעקבות החלטת בית המשפט האירופי (ה-ECJ) שביטלה את הדירקטיבה האירופית המסדירה איסוף והחזקת נתוני מעטפת של תקשורת, הפרלמנט הבריטי יפעל בתקופה הקרובה לחקיקת בזק שתסדיר מחדש איסוף נתוני תקשורת על-ידי חברות טלקום. ראש ממשלת בריטניה, שגייס תמיכה חוצה-מפלגות לחקיקה המתוכננת, מסר שמטרתה היא לעגן מחדש את אמצעי איסוף המידע שנחוצים לרשויות האכיפה וגופי המודיעין כדי להגן על הציבור מפני עבריינים, פשיעה מאורגנת, פדופיליה וטרוריסטים. הוא הדגיש שהחקיקה החדשה לא תעסוק באיסוף מידע רחב יותר משהיה קיים תחת הדירקטיבה שנפסלה.

עד שבוטלה, הדירקטיבה האירופית על איסוף והחזקת נתוני תקשורת חייבה חברות תקשורת, ספקי סלולר וספקיות גישה לאינטרנט להחזיק נתוני מעטפת ותעבורה של תקשורת המתבצעת ברשתות אלקטרונית (כגון נתוני גלישה באינטרנט, נתונים על מיקום וזהות המנוי, משך השיחה, מועדה, יעד השיחה וכו', ללא חשיפת תוכנה), במטרה לאפשר לרשויות להשתמש במידע לצורך גילוי עבירות, חקירתן, מניעתן, גילוי עבריינים והעמדתם לדין. לאחר שבית המשפט האירופי ביטל את הדירקטיבה מחמת פגיעה בלתי מידתית בפרטיות, חברות טלקום וספקי תקשורת באנגליה שנמנעו ממחיקת המידע שנצבר עד כה, נותרו חשופות לתביעות משפטיות.

ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת חריפה על חקיקת הבזק, שלטענתם תגרום לפגיעה חמורה בפרטיות ותהווה תקדים מסוכן לחקיקה שנועדה לעקוף החלטה של בית המשפט האירופי. מקור: BBC News.