ה-FTC בודק את מדיניות הפרטיות החדשה של פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (ה-FTC) הודיעה כי היא עורכת בדיקה מקיפה של השינויים שפירסמה לאחרונה פייסבוק במדיניות הפרטיות שלה. הבדיקה באה בעקבות תלונות שהוגשו ל-FTC, הטוענות כי על-פי מדיניות הפרטיות החדשה, פייסבוק אינה מקפידה לקבל את ההסכמה הנדרשת מהורים, לשימוש לצרכי פרסום בשמם ובתמונותיהם של ילדיהם הפעילים בפייסבוק. התלונות אף טוענות כי מדיניות הפרטיות החדשה של הרשת החברתית אינה משקפת נכונה את נוהגיה בפועל.

בדיקת ה-FTC מתבצעת על רקע הפיקוח המתמשך של הנציבות על הרשת החברתית, לאחר הפשרה שאליה הגיעו הצדדים לפני כשנתיים, לסיום ההליכים המשפטיים שיזמה הנציבות ביחס לנוהגי הפרטיות של פייסבוק. כזכור, באותה פשרה פייסבוק התחייבה לקבל הסכמה מפורשת של משתמשיה כתנאי לשימוש במידע אישי אודותם, לפרסם הודעות ברורות ומדויקות אודות מדיניות הפרטיות שלה (ולעמוד בהן) ולהכפיף עצמה לביקורת חיצונית (audit) במשך עשרים שנה. בהודעת הנציבות בעניין הבדיקה שנעשית כעת, נרמז כי פייסבוק לא נהגה כשורה משום שלא פנתה לנציבות מבעוד מועד לדון עמה על השינויים במדיניות הפרטיות טרם פירסומם. פייסבוק מסרה בתגובה כי היא מקיימת דיונים שוטפים עם ה-FTC על השינויים שהיא עורכת מעת לעת במדיניות בפרטיות שלה. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: וינדו גואל ואדווארד וייאט).