מחלוקת בדיונים על ישום מנגנון אחיד של "הימנע ממעקב"

מחלוקת משמעותית נתגלעה לאחרונה בין מפיצות הדפדפנים מיקרוסופט, אפל ומוזילה לבין חברות בתעשיית הפרסום המקוון, במהלך הדיונים על יישום מנגנון אחיד של "הימנע ממעקב" (Do Not Track) בדפדפנים, שנועד לאפשר למשתמשים שליטה טובה יותר על המידע שנאסף על פעולותיהם ברשת לצורכי פרסום ממוקד. במסגרת הדיונים, שמתנהלים בחסות קונסורציום המארג הכלל-עולמי (World Wide Web Consortium, או W3C), הציעה הברית לפרסום דיגיטלי (Digital Advertising Alliance) שמנגנון "הימנע ממעקב" יאסור על רשתות פרסום לאסוף מידע על כתובות האינטרנט בהן ביקרו המשתמשים אך יאפשר לאסוף מהם נתוני גלישה אחרים. נציגי מוזילה הביעו התנגדות חריפה להצעה, בטענה כי הציפייה של משתמשים הבוחרים במנגנון "הימנע ממעקב" היא הימנעות מכל סוג של איסוף מידע ומעקב. המחלוקת שהתעוררה חידדה כי הפער בין הצדדים טמון בשאלה האם המשמעות של "הימנע ממעקב" היא מניעת קבלת פרסומות ממוקדות או הימנעות גורפת מאיסוף מידע לצרכי פרסום. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: נטשה סינגר).