המדינה מבקשת למחוק העתירה בנושא ראש רמו"ט

אולי יעניין אותך גם

לאחר שוועדת החריגים לקציבת כהונתם של נושאי משרה החליטה בשבוע שעבר להאריך בחודשיים את כהונת ראש רמו"ט, עו"ד יורם הכהן, מבקשת כעת מח' הבג"צים בפרקליטות המדינה למחוק את העתירה בנושא בלא צו להוצאות. 

עו"ד דן חי עתר נגד סרובה של ועדת החריגים להאריך את כהונת עו"ד הכהן בשישה חודשים, עד למציאת מחליף. בכך נותרו תפקידי ראש הרשות ורשמי מאגרי המידע, הגורמים המאשרים ושירות נתוני אשראי בלי מי שימלאם. בדיון שהתקיים בבג"צ ב- 31.3, מתחה בית המשפט ביקורת חריפה על הותרת המשרה בלא איוש. בעקבות זאת התכנסה ועדת החריגים שוב והחליטה להאריך את הכהונה. עם זאת, דחתה את בקשת משרד המשפטים להאריכה בשישה חודשים והסתפקה בהארכתה עד תחילת חודש אפריל השנה.

בהודעתה לבג"צ מתעלמת המדינה מבקשתו המקורית של מנכ"ל משרד המשפטים להאריך את כהונת ראש רמו"ט בשישה חודשים, ומציגה במשתמע עמדה כאילו די בארכה בת חודשיים. לפיכך היא מבקשת למחוק את העתירה בלא צו להוצאות.

law.co.il מעיר ביבושת שבתוך חודשיים אלה אמור משרד המשפטים למנות ועדת איתור, לפרסם קריאה חדשה להצגת מועמדותיות לתפקיד, לכנס את הוועדה כדי שתבחן את המועמדים ותגבש את המלצתה, להגיש את ההמלצה לשר המשפטים החדש ולמנות את ראש רמו"ט - שורה של משימות שהמשרד לא הצליח להשלים גם במשך החודשים הארוכים שעמדו לרשותו קודם לכן. law.co.il מעריך אפוא שהסיכוי שהמשימה תושלם במועד הוא אפסי. 

יתרה מזאת: הנחיית היועץ המשפטי שהקפיאה את עבודת ועדת האיתור מלכתחילה (הנחיה 1.1501 משנת 1996) קובעת כי נאסר על ועדות איתור לקיים ריאיונות עם מועמדים עד לכינונה של ממשלה חדשה (!). בהתחשב במשך הזמן הקצוב בחוק למו"מ הקואליציוני, ועדת האיתור לראש רמו"ט תצטרך לראיין את המועמדים לתפקיד, לגבש את המלצתה ולהגישה לשר המשפטים החדש בתוך זמן קצר להפליא שהוא, לדעת law.co.il, בלתי-ריאלי בעליל.

השורה התחתונה: אין להבין מדוע זנח משרד המשפטים את דרישתו המקורית להארכה בת שישה חודשים.