פשרה: גוגל ישראל תשפר את נוסח ההסכם עם מפרסמים

אולי יעניין אותך גם

גוגל ישראל בע"מ הגיעה לפשרה במסגרת תביעה ייצוגית, שהוגשה נגדה על הטעייה לכאורה בהסכם ההתקשורת בשירות הפרסום המקוון Google AdWords. לפי הפשרה, שאושרה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ענקית החיפוש תשנה הן את נוסח ההסכם המיועד לאלו המבקשים לפרסם באמצעות אדוורדס והן את ההסברים המופיעים באתר השירות, "כדי להבהיר מספר עניינים שאולי לא היו בהירים דיים". בתביעתו, טען התובע הייצוגי, יוני כהנא, כי גוגל מטעה לכאורה את הלקוח, כאילו הוא ישלם לה רק על-פי מספר הגולשים שיבקרו בפועל באתרו בעקבות שימוש בקישור המשולב במודעות הפרסום. לטענת התובע, הוא נדרש לשלם לגוגל גם עבור גולשים שכלל לא הגיעו לאתר שלו דרך הפרסום באדוורדס.

הפשרה בתיק הושגה לאחר שהשופטת, ד"ר מיכל אגמון-גונן, התרשמה שאין מדובר בהטעייה והמליצה לצדדים להגיע לפשרה, במסגרתה ימשוך התובע הייצוגי את בקשתו. בסיכומו של דבר, התובע הייצוגי יקבל מגוגל ישראל גמול של 65,000 ש"ח על שטרח להביא את התביעה לבירור. באי-כוחו, עוה"ד אורן אוזן ויוסי כפרי, יזכו בשכר טרחה בסכום זהה וגוגל תערוך את השינויים הנדרשים בהסכם ובאתר האינטרנט שלה, מבלי להודות בעילות התביעה. השופטת גם קיבלה את בקשת גוגל ישראל שלא לפרסם את הפרטים המלאים של הסכם הפשרה, אלא רק את עקרונותיו, לאור החשש כי פרסום מלוא הפרטים יחיש אחרים להגיש תביעות דומות, נטולות עילה בדין. מקור: העין השביעית. לעיון בהחלטה: ת"צ 1773-09 יוני כהנא נ' Google Ireland Limited.