נציבות התקשורת: גוגל תכננה מראש לאסוף תעבורת רשת

אולי יעניין אותך גם

דו"ח של נציבות התקשורת הפדראלית בארצות-הברית (ה-FCC) מגלה כי איסוף מידע על תעבורת הרשת, שנעשה על-ידי רכבי "מבט לרחוב" המיוחדים של גוגל, לא נעשה עקב טעות תמימה של מתכנת צעיר בגוגל, כפי שטענה ענקית האינטרנט, אלא באופן מחושב ובידיעתם של מנהלים. עם זה, בתום 17 חודשי חקירת הרגולטור האמריקני, נקבע כי גוגל לא הפרה אף חוק.

מהדו"ח שפורסם עולה כי מהנדס שעבד על תוכנת האיסוף של "מבט לרחוב", ניצל את שעות העבודה הפנויות שלו (המוקצות לכל עובד גוגל), כדי לפתח את היכולת לאגור מידע דיגיטלי שנקלט מרשתות אלחוטיות הפועלות ליד רכב הסיור של גוגל. הוא פעל לפי תוכנית עבודה אישית שהכין, מתוך מודעות לעובדה שמדובר במידע אישי ותוך שהוא צופה שהמידע שיאסף ישמש את גוגל לאחר מכן במסגרת פיתוחים עתידיים. הדו"ח מגלה כי בפיתוח יכולת האיסוף היו מעורבים עוד מספר מהנדסים ולפחות מנהל בכיר אחד, שידע על הרעיון בזמן הפיתוח ולא הביע כל הסתייגות. עוד מתברר כי על-אף שבשלבי עיצוב התוכנה, צוות הפיתוח הבין שעליו לקבל ייעוץ משפטי על היבטי הפרטיות הקשורים בה, הדבר לא נעשה מעולם.

כעת, טוענת גוגל כי היא מעולם לא עשתה שימוש במידע שהשיגה מרשתות אלחוטיות, על-אף שהיא מודה שהמידע עשוי להכיל פרטים אישיים. עם זה, היא סירבה לבקשת הרגולטור האמריקני למסור לה את המידע שאגרה מרשתות אלחוטיות, בטענה כי מסירת מידע כזה עלולה להפר את דיני הגנת הפרטיות וחוקי האזנות סתר. מקור: NY Times.

ו-law.co.il אומר: הראו לי אדם אחד שחשב באמת שהמידע נאסף בטעות/יוזמה של מתכנת צעיר, ואראה לכם צדיק תמים מיהו.