גרמניה: יו-טיוב צריכה לחסום יצירות מוגנות

אולי יעניין אותך גם

בית משפט בהמבורג קבע כי אתר שיתוף הוידאו YouTube צריך למנוע ממשתמשיו לטעון מחדש תוכן שסומן כמוגן בזכויות יוצרים, ללא קבלת הסכמה מפורשת. ביהמ"ש ציין כי מרגע שתוכן שהוצב באתר סומן כתוכן המפר זכויות, על גוגל, בעלת האתר, לעשות שימוש בתוכנות הניטור שלה כדי למנוע הפרת זכות יוצרים נוספת ביחס לתוכן זה (או תוכן מקביל, כגון וידאו קליפים בהופעה חיה של תוכן שהוסר, או מיקסים שונים של אותו תוכן).

ההליכים בעניין זה נפתחו לפני כשנתיים, על-ידי GEMA - ארגון לניהול משותף של זכויות יוצרים (המקביל הגרמני לאקו"ם) ומספר ארגונים נוספים. התובעים טענו כי האתר הפופולארי מפר את זכויות היוצרים שלהם ב-7 יצירות ספציפיות. להחלטה עשויות להיות משמעויות כבדות משקל עבור Google, כמו גם עבור אתרים אחרים המציגים תוכן גולשים. ההחלטה באה רק ימים ספורים לאחר ההחלטה בארה"ב, שנתנה חיים מחודשים לתביעת ויאקום נגד יו-טיוב. בין השאר, נקבע בהחלטה שחבר מושבעים סביר יכול למצוא שליו-טיוב היתה ידיעה ממשית או מודעות למקרים מסוימים של הפרת זכויות יוצרים ומשום כך אינה יכולה לזכות בהגנת ה- DMCA.

הטיעון העיקרי של האתר היה כי היא אינה אחראית ואיו באפשרותה לבחון כל תוכן שנטען לשרתיה. ביהמ"ש הסכים עם גוגל רק באופן חלקי וקבעי כי אין על החברה לעשות חיפושים מתקדמים, אך עליה לפעול באופן הולם מרגע שבעל הזכויות נקט בפעולה כלפיה. גוגל מסרה כי היא מקבלת בברכה את ההחלטה, הואיל והיא יוצרת וודאות משפטית טובה יותר ביחס לצדדים המעורבים. מקור: ars technica.