אסור לעיתונאים לצייץ בבית המשפט

אולי יעניין אותך גם

בית משפט בשיקאגו, ארה"ב, אסר לאחרונה על עיתונאים לצייץ בזמן אמת מתוך אולם הדיונים, במשפט המתנהל נגד החשוד ברצח משפחתה של השחקנית זוכת האוסקר ג'ניפר האדסון. השופט צ'ארלס ברנס קבע שאם יתאפשר לצייץ בזמן אמת על הדיון באמצעות שירות המיקרו-בלוגים, קיים חשש ממשי שתשומת ליבם של המושבעים והעדים תוסט, באופן שיפריע למהלכו התקין של המשפט. השופט הוסיף כי השימוש בטוויטר פוגע בכבודו של ביהמ"ש וכי אינו רוצה שההליך יהפוך לקרקס. השופט ברנס הטיל על משרד השריף המקומי את האחריות לנטר את חשבונות הטוויטר של העיתונאים שיהיו נוכחים בדיונים. לשם כך, עיתונאים שביקשו לסקר את המשפט נדרשו למסור את פרטי חשבון הטוויטר שלהם כתנאי לקבלת אישור כניסה לאולם המשפט.

למרות האיסור לצייץ, השופט התיר לעיתונאים להכניס לאולם מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים ואף התיר משלוח מיילים מתוך אולם המשפט. לגישת השופט, משלוח דוא"ל מתוך אולם המשפט לא יהווה מטרד כפי שצפוי להיות במקרה של ציוצים, אז יראו באולם המשפט קבוצה של עיתונאים הרוכנת באופן קבוע מעל סמארטפונים כדי לשדר הודעה אחר הודעה באורך 140 מילה.

ארגון החירויות האזרחיות האמריקני מסר כי הוא מוטרד מהחלטת השופט ברנס, משום שטוויטר הינו, בסופו של דבר, אמצעי של המאה ה-21 המשמש עיתונאים במשימתם - איסוף מידע והפצתו ברבים. לגישת הארגון, על בית המשפט לקדם את פני טכנולוגיית המיקרו-בלוגים כאמצעי עבור אמריקנים להכיר טוב יותר את ההליך המשפטי שלרבים מהם נראה מסתורי ולא ברור. מקור: Yahoo! News.