מאסר בפועל לרופא ילדים שהפיץ תוכן פדופילי

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום בחיפה (השופט זאיד פלאח) גזר עונש של 18 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר על תנאי על אברהם ברקאי, רופא ילדים במקצועו, שהורשע בהחזקת והפצת תכנים פדופיליים. ברקאי התקין במחשבו את תוכנת GigaTribe, המאפשרת לשוחח עם גולשי אינטרנט אחרים ולהחליף עימם קבצי מחשב. ברקאי ביקש מגולשים אחרים תכני תועבה והציע את פרסומי התועבה שהיו שמורים במחשבו. בחיפוש בביתו נתפסו למעלה מ- 190,000 קבצי תועבה, בנפח של כ- 478GB.

ביהמ"ש ציין כי העבירות בהן הורשע הנאשם הן חמורות ביותר וכי מדובר בכמות אדירה של סרטים, שיש בה כדי להעיד על האובססיה של הנאשם לצפייה בסרטים אסורים אלה. בנוסף, ציין ביהמ"ש כי החזקת סרטי פדופיליה והפצתם עלולה לעודד אחרים ליצור סרטים מעין אלה, תוך ניצול והתעללות מינית בקטינים וכן כי הנאשם ידע לחפש סרטי פדופיליה בהם מופיעים קטינים, ידע לבחור את שם החיפוש המתאים וידע להסתיר את הסרטים בקבצים פרטיים לאחר הורדתם.
 
השופט פלאח אף הפנה את תשומת ליבו של המחוקק לעובדה כי החוק אוסר החזקה ופרסום של פרסומי תועבה בהם מעורבים קטינים, אך אינו אוסר על צפייה בחומרים מעין אלה. ביהמ"ש קרא למחוקק להתערב ואמר כי הרחבת האיסור גם לצפייה בתכנים אלה מתבקשת לשם המלחמה בתעשיה בזויה זו. לסיום, הזכיר ביהמ"ש כי הנאשם הינו רופא ילדים וככזה עליו לדעת, אולי יותר מכל אחד אחר, את משמעות הצפייה בילדים כתוצאה מצפייה והפצת סרטי פדופיליה. הטלת ענישה מקלה עלולה להחמיץ את המסר החד משמעי שיש להעביר לכל אותם מפיצי חומר תועבה בו מעורבים קטינים - שמעשיהם בלתי נסלחים ושעושיהם יורחקו מהחברה לזמן ממושך {ת"פ 46429-10-10 מדינת ישראל נ' ברקאי}.