מטה סייבר גם בארצות-הברית?

אולי יעניין אותך גם

דו"ח מודיעין אמריקאי שפורסם בעבר, סימן את סין ורוסיה כמדינות החשודות בהפעלת מתקפות סייבר נגד יעדים אזרחיים בארצות-הברית, במטרה להשיג סודות מסחריים וטכנולוגיים. כעת, במאמץ לקדם אמצעי התגוננות טובים יותר במלחמה החשאית בין המעצמות, אישרה ועדת המודיעין בבית הנבחרים הצעת חוק, שתתיר לגופי ביטחון בארצות-הברית לשתף חברות פרטיות במודיעין הנוגע לאיומי סייבר נגד יעדים אמריקניים.

ראש המודיעין האמריקאי לשעבר, האדמירל בדימוס מייק מקונל, העריך כי במידה ומערכת הביטחון האמריקנית תורשה לעמוד בקשר שוטף עם תאגידים אמריקניים בתחום התשתיות, הפיננסים והתחבורה, בכדי לשתף אותם במידע וביכולות הטכנולוגיות שברשותה, ניתן יהיה למנוע מתקפות סייבר רבות הצפויות בעתיד. מקונל ציין כי על-פי הדין הקיים, אפילו אם ברשות מערכת הביטחון מצוי מודיעין המצביע על מתקפת סייבר צפויה נגד יעדים אזרחיים בארצות-הברית, היא מנועה מלהזהיר את אלו הצפויים להיפגע מהמתקפה.

מקונל העריך כי המדינות המתקדמות ביותר בתחום לוחמת הסייבר המודיעינית הן ארצות-הברית, בריטניה ורוסיה. מקונל גם הדגיש כי האמצעים הטכנולוגיים שעומדים לרשות גורמי המודיעין בארצות-הברית, כבר הופעלו בהצלחה נגד יעדים זרים עד כדי השבתתם. מקור: רויטרס. כזכור, בישראל הוכרז זה מכבר על הקמתו של מטה לאומי לסייבר, אולם בין מטרותיו המוצהרות אין למצוא שיתוף גורמים פרטיים במידע מודיעיני.