ישראל: בלוגרים יהיו זכאים לתעודת עיתונאי

אולי יעניין אותך גם

בלוגרים יוכלו להצטייד בתעודת עיתונאי מטעם לשכת העיתונות הממשלתית - כך ממליצה הוועדה לבחינת הקריטריונים למתן תעודות עיתונאי. הוועדה, שהוקמה במטרה לצמצם את החסמים העומדים כיום בפני אלו המבקשים לקבל את התעודה, גם ממליצה לערוך רפורמה נרחבת בכל הקשור לתעודות העיתונאי שמנפיקה לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), האחראית על הנפקת תעודות אלה בישראל.

בין ההמלצות, מציעה הוועדה לבטל את הסיווגים השונים הנהוגים כיום בין תעודות העיתונאי השונות ולאחדן תחת תעודה אחת ויחידה שתיקרא "תעודת לע"מ". עוד מציעה הוועדה לבטל את הדרישות שהיו נהוגות עד כה לקבלת התעודה, כגון הדרישה להיקף תפוצה מינימלי של המדיה בה עוסק המבקש, הדרישה כי המבקש יהיה עיתונאי העוסק במקצועו במשרה מלאה ועוד. הודות להקלות המוצעות, גם יוצרים דוקומנטריים ופרילנסרים, שעד כה התקשו לעמוד בקריטריונים הקשוחים, יהיו מעתה זכאים לקבל תעודת עיתונאי.

המלצות הוועדה הוגשו לשר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, למנכ"ל משרדו רונן פלוט ולמנהל לע"מ, אורן הלמן. השר, יחד עם מנהל לע"מ, כבר ביטאו את תמיכתם בהמלצות, שלדעתם יש בהם כדי לעודד את חופש הביטוי ואת הפלורליזם התקשורתי. מקור: גלובס.

כזכור, לפני מספר שנים, הוגשה לבג"ץ עתירה שביקשה להכיר באלו הכותבים באתרי חדשות ברשת כעיתונאים. עתירה זו, שעודנה תלויה ועומדת בבית המשפט העליון, כלל אינה מתייחסת לבלוגרים. עם זאת, נוכח הרפורמה המוצעת בהמלצות הוועדה, יתכן כי הדיון בה יתייתר.