צרפת: צו שיפוטי חוסם אתר 'אנטי משטרתי'

אולי יעניין אותך גם

בית משפט בפריס הורה לספקי גישה לאינטרנט בצרפת לחסום את הגישה לאתר המציג צילומים וסרטי וידאו של שוטרים עוצרים חשודים, לועגים למפגינים ונוהגים באלימות כלפי בני מיעוטים. האתר נקרא Copwatch Nord Paris I-D-F (משטרת ישראל לא דרשה לחסום אותו. עדיין. תודה לאל).

המשטרה הצרפתית הביעה סיפוק מההחלטה ומסרה שהיא מודאגת במיוחד מחלקים באתר המציגים קצינים שניתן לזהותם, ביחד עם פרטים אישיים שלהם. בחלק מהמקרים הביעו הקצינים דעות ימניות קיצוניות ברשתות חברתיות.

בעוד שבארצות-הברית חשיפות שכאלה נגד המשטרה הוכרו כחוסות תחת התיקון הראשון לחוקה, המגן על חופש הביטוי, אין הסדר מקביל לכך בקונסטיטוציה הצרפתית. "צו בית המשפט מלמד על רצון ברור מצד הממשלה בצרפת לשלוט ולצנזר אזרחים בספרה הציבורית המקוונת" אמר דובר מטעם La Quadrature du Net, אירגון הנאבק נגד מגבלות על האינטרנט.

הצו הוצא לבקשת שוטר שטען שכדור הושם בתיבת הדואר שלו לאחר שפרטיו התפרסמו באתר. שר הפנים הצרפתי ביקש לחסום רק את הדפים המציגים מידע אישי על שוטרים אבל ספקי הגישה לאינטרנט הודיעו שאינם יכולים לעשות זאת. איגוד הספקים אמר שבעוד שאינו רוצה לעודד חסימת אתרים, הוא לא יתנגד לכך כל עוד התקיים הליך נאות בנדון. מקור: ניו-יורק טיימס.