ארצות-הברית: איסוף מידע על קטינים הוביל לקנס

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדראלית בארה"ב (ה- FTC) הודיעה כי הטילה קנס בסך 50,000 דולרים על חברה שעיסוקה בפיתוח יישומים למכשירי אפל, לאחר שהחברה הפרה את הוראות ה- COPPA. ה- Children's Online Privacy Protection Act הוא חוק פדראלי שנועד להסדיר את השמירה על פרטיותם ואיסוף מקוון של מידע אישי אודות קטינים מתחת לגיל 13. החוק מחייב לקבל הסכמה הורית לפני איסוף או שימוש במידע אודות קטינים כאמור.

החברה שנקנסה, W3 Innovations, הפרה את הוראות הקופה במספר יישומים שפיתחה, לרבות Emily's Girl World, Emily's Dress Up ועוד (משחקים המאפשרים לילדים לעצב את מלתחתה של דוגמנית וירטואלית). ההפרה מתייחסת לאיסוף של אלפי כתובות דוא"ל של קטינים שפרסמו תגובות ובקשות בבלוג של היישומים. בנוסף, טענה הנציבות כי החברה מאפשרת לקטינים מתחת לגיל 13 לפרסם מידע אישי בלוחות מודעות מקוונים, ללא קבלת הסכמה הורית. מקור: Cnet news.

לאחרונה פרסמנו כי חברת המוזיקה Sony BMG הסכימה לשלם סך של מיליון דולר כפשרה, מבלי להודות באחריות, על-מנת לסלק תלונה מצד הנציבות שעיקרה פגיעה בפרטיות. בכתב האישום נטען כי סוני פעלה שלא כדין בכך שאספה וחשפה במודע מידע אישי אודות כ- 30,000 קטינים מתחת לגיל 13, ללא אישור הוריהם וזאת ב- 196 אתרי אינטרנט שהיא מפעילה.