גרמניה: לייק לא חוקי

אולי יעניין אותך גם

אתרים במחוז שלזוויג-הולשטיין שבצפון גרמניה חויבו להסיר עד סוף החודש הבא ספטמבר 2011) את כפתורי ה-Like של פייסבוק המשולבים בהם, מסיבות של הגנת הפרטיות. ההוראה יצאה מראש המרכז להגנה על פרטיות במחוז, תילו וייכרט. אתרים שלא יעמדו בדרישה עד המועד, הזהיר וייכרט, צפויים לקנס של עד 50 אלף יורו. בנוסף קרא וייכרט לגולשים להמנע מלהקליק על כפתורי לייק, ולהימנע מפתיחת חשבונות פייסבוק - "כדי שלא ייצרו פרופיל של התנהגותכם".

וייכרט גילה שפייסבוק מסוגלת לאסוף באמצעות כפתורי הלייק מידע נרחב על פעילותו של הגולש, ולדעת, כדבריו "מה אני אוהב וכמה זמן אני נמצא בכל אתר". הוא ציין כי המידע נאסף גם על גולשים שאינם חברים בפייסבוק, וכי הרשת החברתית משתמשת בנתונים לצרכים מסחריים, כמו התאמת פרסומות. law.co.il בשוק (מהגילוי המאוחר, לא מעצם הדברים).

לדבריו, חוקי הפרטיות של האיחוד האירופי ושל גרמניה דורשים כי בטרם יתבקש המשתמש להעביר פרטים כאלה, על החברה לספק לו הבהרה חוקית על משמעות מעשיו. פייסבוק, לדבריו, אינה מספקת התרעה כזאת, ועל כן עוברת על החוקים.

פייסבוק מסרה בתגובה כי היא דוחה את האשמותיו של וייכרט ופועלת בהתאם לחוק בגרמניה ובאיחוד האירופי. היא טענה עוד כי "למשתמשים יש שליטה מלאה על המידע שלהם". מקור: כלכליסט.