תפיסת דומיינים לא פוגעת בחופש הביטוי

אולי יעניין אותך גם

מזה תקופה ארוכה, רשויות אכיפת החוק בארה"ב ובפרט זרוע האכיפה של רשות ההגירה והמכס (ICE), עוסקות בתפיסת שמות מתחם של אתרים המעורבים בפיראטיות מקוונת. לאחרונה הגיעה התנהלות הרשויות לפתחו של בית המשפט הפדראלי בניו-יורק, שקבע כי תפיסת שמות המתחם של האתר Rojadirecta, שהעביר שידורי ספורט ב-Streaming, אינה מפרה את הוראות התיקון הראשון לחוקה האמריקאית. ביהמ"ש סרב להחזיר את השליטה בשמות המתחם למפעיליו הספרדיים של האתר.

שמות המתחם נתפסו במבצע רחב שערכו הרשויות בחודש ינואר השנה, שעסק בעיקר באתרים המעבירים שידורי ספורט באינטרנט. רוב בעלי האתרים בחרו שלא לפעול כנגד התפיסה, למעט החברה הספרדית Puerto 80, מפעילת האתר Rojadirecta, אחד האתרים הפופולאריים בספרד. בעתירה שהגישה תמך גם ארגון החזית האלקטרונית (ה- EFF). Puerto 80 טענה, בין היתר, כי בתפיסת שמות המתחם, הממשל מדכא את התכנים שהופיע בפורומים באתרים אלו, הנגישים באמצעות קישור באתר הבית.

בשבוע שעבר, קבע השופט Paul Crotty כי תפיסת שמות המתחם של האתר, בסיומות com ו- org, אינה פוגעת בחופש הביטוי. לפי פסיקתו, מטרתו העיקרית של האתר היא לקטלג קישורים לשידורים של אירועי ספורט, המוגנים בזכויות יוצרים וכל טענה אחרת היא היתממות מצד מפעילי האתר. ביהמ"ש קבע כי ירידה של 32% בתנועת הגולשים באתר אינה מעניינו, שכן האתר עדיין נגיש באמצעות דומיינים אחרים ודחה את טענת האתר כי ייתכן ומשתמשיו אינם מודעים לאלטרנטיבות אלו. מקור: TorrentFreak.