ארצות-הברית: פייסבוק מתקנת את מדיניות הפרטיות

במאמץ לפשט את השפה המשפטית בהסכמיה המקוונים, מדווח הוול סטריט ג'ורנל כי פייסבוק פרסמה טיוטה חדשה של מדיניות הפרטיות למשתמשי אתר הרשת החברתית. המדיניות החדשה אינה משנה את את אופן הטיפול במידע על משתמשי הרשת, כך לדברי אדוארד פלמירי, יועץ מוצר ופרטיות בפייסבוק. המטרה הייתה ליישם את החווייה העיצובית שפייסבוק מביאה למשתמשים בכל מקום ברשת, גם על מדיניות הפרטיות. במקום המסמך הקיים, שפייסבוק הודתה בהיותו "ארוך מחוקת ארצות-הברית - ללא התיקונים לחוקה", לדברי פלמירי, המדיניות החדשה מכילה מקבצי מידע המאורגנים תחת כותרות פרקטיות וברורות יותר למשתמשים כמו "המידע שלך וכיצד משתמשים בו" וכן "כיצד הפרסום עובד". פייסבוק, שמתאמצת להוכיח למשתמשיה כי אינה מעבירה את המידע עליהם למפרסמים שונים ברשת, החליטה לפעול בשקיפות והוסיפה למסמך המדיניות צילומי מסך המראים איזה מידע על המשתמשים נגיש למפרסמים ברשת. השינוי במדיניות בא בעקבות דו"ח שפרסמה נציבות הסחר הפדראלית בארה"ב, לפיו קשה לאדם הסביר להבין מסמכים של מדיניות פרטיות ואנשים רבים מניחים כי פרטיותם מוגנת רק בשל העובדה שחברה פרסמה מסמך מדיניות פרטיות. נראה שלאחרונה פייסבוק נוקטת במגמה עולמית לקדם את ההגנה על פרטיות המשתמשים ברשת, זאת לאחר ששינתה גם את מסמך המדיניות החל על משתמשי הרשת בגרמניה,