אירופה: גוגל תמכור סימני מסחר כמילות חיפוש

ענקית החיפוש הודיעה כי בכוונתה לשנות את מדיניותה ביחס למרבית מדינות אירופה, על-מנת לאפשר למפרסמים לרכוש ולהשתמש במילות חיפוש המהוות סימני מסחר. עד כה, לבעליהם של סימני מסחר ביבשת התאפשר להתלונן בפני גוגל על השימוש בסימנים על-ידי צדדים שלישיים וכך למנוע אותו (פרקטיקה המוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר). המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקפה ב- 14 בספטמבר, תואמת את המדיניות שהנהיגה גוגל בבריטניה ובאירלנד בשנת 2008 ובארה"ב וקנדה עוד בשנת 2004. שינוי המדיניות נובע מהחלטת בית המשפט האירופי (ה- ECJ) שניתנה בחודש מרץ השנה ולפיה גוגל רשאית להציע למכירה מילות חיפוש המהוות סימני מסחר, כטריגר להצגת קישורים ממומנים או מודעות מלים (Adwords). מנגד, קבע ביהמ"ש כי הדבר עשוי להקים עילת תביעה כנגד המפרסמים שרכשו את מילות החיפוש מגוגל. מקור: הניו-יורק טיימס.