עוד נצחון משפטי לעולם הקוד הפתוח

סכסוך בין מפתחי תוכנה לדגמי רכבות זוכה לתהודה עולמית מפני שהוא מערב רשיונות קוד-פתוח. כעת אנו כבר בסיבוב השלישי. והפעם, בית משפט בקליפורניה קובע (בין השאר) שהסרת הודעות זכויות היוצרים מהקובץ שהועתק היא הפרה של ה-DMCA האמריקאי. וואלה, ימים טובים (או רעים): קהילת הקוד הפתוח נשענת על אחד החוקים השנואים עליה, ומשתמשת בו לטובתה. ריצ'רד סטולמן בטח לא יודע אם לבכות או לצחוק....

תזכורת: ב- 2007 קבע בית משפט אמריקאי שרשיון התוכנה החופשית פרל, מאפשר רק פיצויים אך אי-אפשר לבסס עליו סעד של צו מניעה. היתה זו מהלומה לעולם הקוד-הפתוח שכן בהתחשב במחירי הרישיונות (אפס...), סיכויי האכיפה שלהם נדמו נמוכים מים המלח. לפני למעלה משנה החזיר בית משפט פדראלי לערעורים את התיק בנושא Jacobsen v. Katzer לערכאה המקורית כדי שתקבע מה סיכויי התובע בתביעה.

הערכאה המקורית קבעה כעת הקובץ שהעתיק הנתבע מתוכנת התובע הוא מקורי דיו כדי להיות מוגן בזכויות יוצרים, כי יש בפניה עדויות התומכות בערך הכלכלי של הקובץ (למרות שהוא מופץ באינטרנט בחינם!) ולפיכך אפשר לתבוע פיצויים בגין הפרת הזכויות בו, שהנתבע רשם בחוסר תום-לב שם-מתחם דומה לזה של פרוייקט הקוד הפתוח הרלבנטי, - ובאותה הזדמנות גם דחתה תביעה שכנגד מחמת שיהוי. בקיצור, הסיבוב השלישי הסתיים במהלומה משכנעת לטובת התובע Jacobosen.