וויקיפדיה מחליפה רישיון

אולי יעניין אותך גם

חבר הנאמנים של ה- Wikimedia Foundation החליט להחליף את הרשיונות המלווים את כל הפרוייקטים של הקרן, ובראשם Wikipedia, מ- GFDL (הרישיון החופשי למסמכים של גנו) ל- Creative Commons Attribution/Share-Alike License (CC-BY-SA). וויקיפדיה אינה זונחת לגמרי את ה- GFDL והיא תתמוך בו (ולפיכך תורשה תחת שני הרשיונות) כל עוד לא יתעוררו בעיות של תאימות עם מחליפו. עם זאת, הרישיון החדש ישמש כרישיון עיקרי שלה.

הרישיון החדש מתיר להעתיק את היצירה, לעבד ולהפיץ אותה בשני תנאים עיקריים: יש לייחס את היצירה למקור + מותר להפיץ אותה רק תחת אותו הרישיון או רישיון דומה לרישיון זה. ההחלטה באה בעקבות הצבעה של קהילת הוויקי העולמית שתמכה בשינוי ברוב של 88% מתוך 17,000 המצביעים.

הסיבות לשינוי - עם היווסדה של וויקיפדיה בשנת 2001, פרוייקט CC טרם בא לאוויר העולם; כעת יכולה Wikimedia להשתמש ברישיון תואם לרשיון החדש יותר, שצבר פופלאריות רבה. בנוסף, ה- GFDL כולל תנאים המתאימים לתיעוד של תוכנה (כגון החובה לספק את הרישיון עם כל עותק של התוכנה) ואינם מתאימים למידע מהסוג של וויקפדיה ונגזרותיה. השינוי התאפשר לאחר שקרן התוכנה החופשית שינתה בנובמבר אשתקד את הוראות ה- GFDL. מקור: ההודעה הרשמית.