אירופה: הליכים נגד פרסום מקוון מבוסס פרופיל התנהגותי

אולי יעניין אותך גם

הנציבות האירופית פתחה בהליכים משפטיים כנגד בריטניה, בגין טכנולוגיית פרסום מקוון המכונה Phorm, המבוססת על פרופיל התנהגותי של המשתמש. פרסום מסוג זה כולל ניתוח של שימושי הגולשים ברשת האינטרנט, על-מנת למסור להם פרסומות ממוקדות. מקור ההליכים בתלונות רבות שהגיעו לנציבות, אודות השימוש בטכנולוגיה כאמור במסגרת ניסוי על-גבי שירותי הפס הרחב של ספקית הגישה BT, בלי שנתקבלה הסכמת המשתמשים. בשנה שעברה מסרה בריטניה כי היא סבורה שהטכנולוגיה תואמת את חוקי המידע באיחוד האירופי. הנציבות, אעפס, סבורה אחרת - לטעמה, שירותי הפרסום כאמור מיירטים מידע של המשתמש, מבלי שנתקבלה הסכמתו המפורשת לכך ותוך פגיעה בפרטיותו. בהצהרה מטעמה, מסרה חברת Phorm כי היא סמוכה ובטוחה שהטכנולוגיה הולמת את חוקי בריטניה והדירקטיבות הרלבנטיות באיחוד האירופי. נציג הנציבות מסר כי הנציבות מבקשת כי בריטניה תקבע הליכים ברורים בנושא, על-מנת לוודא כי התקבלה הסכמה של המשתמש שבמידע הפרטי שלו נעשה שימוש לצורך השירות. מקור: BBC.

בחודש ספטמבר האחרון הודיעו שלוש מתוך ארבע ספקיות הגישה הגדולות בארצות-הברית, כי הן מוכנות לאמץ מדיניות המחייבת אותן לקבל הסכמה מודעת של לקוחותיהן, לפני שינטרו את פעילותם המקוונת. נציגי החברות AT&T, Time Warner Cable ו- Verizon מסרו לוועדה בסנאט האמריקאי כי לעת עתה הן אינן עוסקות בפרסום המבוסס על פרופיל התנהגותי של הלקוחות. ספקיות הגישה הודיעו כי בטרם יחלו בפרסום כאמור, הן יבקשו את אישורם המפורש של הלקוחות, בליווי הסבר מפורט אודות הפרסום. למעשה, מנסות ספקיות הגישה ליצור מהלך של הסדרה עצמית, על-מנת להימנע מחקיקה פדראלית שתכפיף אותן לכללים נוקשים ביותר באשר לפרטיותם המקוונת של המנויים.