מפתחי קרנל דורשים: דרייברים בקוד פתוח

אחת הסוגיות המעניינות בנוגע לקוד-פתוח היא זו של דרייברים הנטענים לקרנל של לינוקס בזמן ריצה. האם הדרייברים האלה הם יצירות נגזרות של לינוקס ולפיכך חייבים לפי הוראות ה- GPL לפתוח את קוד-המקור שלהם? עם השנים התפתחה פרקטיקה עסקית שלפיה יש הפותחים את הקוד ויש גם מי שלא, באופן מובהק מקפידה Nvidia, יצרנית הכרטיסים הגרפיים הגדולה בעולם, לשחרר רק דרייברים קנייניים וסגורי קוד ללינוקס.

Ynet מדווח על מכתב (יותר גילוי דעת למען האמת) של מפתחי לינוקס המתפרסם היום. זהו הנוסח (בתרגום לעברית):

אנו החתומים מטה, מפתחי קרנל לינוקס, סבורים שכל מודול בקוד סגור לקרנל לינוקס או דרייבר, הוא מזיק ובלתי רצוי. פעם אחר פעם מצאנו שהם מזיקים למשתמשי לינוקס, עסקים, ולמערכת האקולוגית הרחבה-יותר של לינוקס. מודולים כאלה שוללים את הפתיחות, יציבות, גמישות והאפשרות לתחזק את מודל הפיתוח של לינוקס ומונעים ממשתמשיהם את מומחיותה של קהילת הלינוקס. ספקים שמספקים מודולי קרנל סגורי-קוד מכריחים את לקוחותיהם לוותר על יתרונות-מפתח בלינוקס או לבחור ספק חדש. לפיכך, כדי לנצל במלואם את היתרונות של חסכון במחיר ותמיכה משותפת שיש לקוד פתוח להציע, אנו דוחקים בספקים לאמץ מדיניות של תמיכה בלקוחותיהם בלינוקס באמצעות קוד קרנל פתוח.

אנו מדברים בשם עצמנו ולא בשם חברה כלשהי שייתכן שאנו עובדים עבורה היום, עבדנו בעבר או נעבוד בעתיד.
 
law.co.il מעיר שמה שמעניין בנוסח זה - שאין בו שום התייחסות לסוגיה המשפטית: האם ה- GPL המכסה את הקרנל של לינוקס מחייב או לא לפתוח את קוד המקור של דרייברים ומודולים הנטענים אליו.