ישראל: תביעת Keying נוספת של ד"ר דב קליין

הפלסטיקאי ד"ר דב קליין הגיש תביעה נוספת על-סך 300,000 ש"ח, כנגד קופת חולים של ההסתדרות הכללית בע"מ וגוגל ישראל. קליין טוען כי גוגל עושה שימוש בשמו (באמצעות שיטת הפרסום המכונה Google Adwords), על-מנת להפנות לקוחות פוטנציאליים שלו לאתר הכללית, המתחרה בו בביצוע ניתוחים פלסטיים (הפרקטיקה מוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מסוימות מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר). קליין הגיש תביעה דומה גם נגד מכון "פרופורציה" וגוגל. התביעה מתנהלת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאחר שהדיון בה הועבר אליו מבית משפט השלום בעיר.

ביום 5.3.2008 דחה הרשם אבי זמיר בקשות שהגישו הנתבעות לסילוק התביעה על הסף, מנימוקים של העדר יריבות והעדר עילה. ביהמ"ש דחה את ניסיון ההסתמכות של הנתבעות על פסה"ד בענין "מתאים לי" [ה.פ. 506/06 מתאים לי רשת אופנה למידות גדולות בע"מ ואח' נ' קרייזי ליין בע"מ ואח']. לדבריו, מאחר ואין זהות בין הצדדים לאותו הליך וההליך הנוכחי, הרי שפס"ד זה אינו מגבש מעשה בית דין מסוג כלשהו {א 2621/07 ד"ר דב קליין נ' קופת חולים של ההסתדרות הכללית בע"מ ואח'}.