הביטוח הלאומי: בעיות אבטחת מידע במוקד טלפוני

כך חושף דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מדצמבר 2007. לפי הדו"ח, למוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי בצפת יש בעיות קשות בתחום אבטחת המידע: לנציגי המוקד גישה פתוחה למערכת "דלפק קדמי" של המוסד לביטוח לאומי, שיש בה מידע אישי על כל אזרחי ישראל; במוקד לא מותקנת מערכת של "כרטיס חכם", כפי שנדרש במכרז ובשל התמשכות הליכי הבדיקה הביטחונית לכ- 40 מהנציגים אין ססמה אישית והם משתמשים בססמאות של נציגים אחרים. כל זה קורה כאשר המוקד מופעל במיקור חוץ על-ידי גוף פרטי. מקור: עבודה שחורה.