האם הגיע השעה לסינון תכנים על-ידי ספקי גישה?

במסגרת דיון פתוח בנושא פיראטיות דיגיטלית, שנערך לאחרונה בכנס CES 2008, עלתה המסקנה כי הגיעה השעה שספקי גישה לרשת (ISP's) יחלו לסנן תכנים מוגנים ברמת הרשת. בפאנל הדוברים השתתפו נציגים מ-NBC, מיקרוסופט, חברות המספקות שירותי סינון וענקית הטלקום AT&T. סינון דומה לתכנים פיראטיים כבר מתקיים באתרים דוגמת YouTube של גוגל, או Soapbox של מיקרוסופט ואף ברשתות אוניברסיטאיות מסוימות. נציג חברת AT&T מסר כי הפעולות המסורתיות שהחברה מבצעת בכדי להילחם בפיראטיות הדיגיטלית אינן מצליחות לפתור את הבעיה. לדבריו, החברה נמצאת בהידברות עם חברות טכנולוגיה מחד ועם נציגים מתעשיית הקולנוע (MPAA) והמוזיקה (RIAA) מאידך, על-מנת ליישם מנגנוני הגנה טכנלוגיים ברמת הרשת. מקור: הניו-יורק טיימס.