אירופה: הורחבה חקירת מנועי החיפוש מחשש לפגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

מה שהחל בבדיקה בענין גוגל - והמשיך בהחלטת ענקית החיפוש לקצר את משך שמירת המידע המזוהה ל-18 חודשים במקום שנתיים - מקבל כעת מימדים אחרים: הנציבות האירופית החליטה להרחיב את החקירה שהיא מנהלת בנושא המידע שמשרים מנועי חיפוש בכלל, ולא ה- Big G בלבד. אף שלא נמסרו שמותיהם של המנועים שייחקרו, מאמינים כי מדובר ב- Yahoo Inc., Lycos Inc. ו- Windows Live.com. קבוצת העבודה על-פי סעיף 29 (של הדירקטיבה על עיבוד מידע אישי), הפועלת במסגרת האיחוד האירופי, תעריך את מידת השמירה על פרטיותם של אזרחי אירופה במנועי חיפוש בפגישותיה המיועדות לחודשים אוקטובר ונובמבר השנה.

הממונה על אסטחת המידע בנציבות, Peter Hustinx, אמר כי גוגל אכן מציבה בעיה (בנוגע להגנת הפרטיות) מפני שכה רבים משרותיה מהווים איום אפשרי לפרטיות. הוא הזכיר את Google Earth ו- Gmail. לדבריו איסוף מידע על אנשים ממקורות שונים יכול לסבך את האיום לפרטיות.

בתוך כך בדק אתר SearchEngineLand את מדיניות ה-Cookies של מנועי החיפוש. אלה הממצאים: גוגל ויאהו! מציבים 'קוקיז' שתוקפן 30 שנה (אה... האופטימיות הזו: אחרי 3-4 שנים הרי נזרוק את המחשב), MS בשירות Live שלה מסתפקת ב- 14 שנים. אבל בעוד שגוגל מציבה 2 קוקיות בלבד במחשב המשתמש, יאהו! כבר מעפילה לשש ו-Live נוספקת לפי הבדיקה ל- 14 עוגיות, לא פחות. מקור: PC World.