הושק מחולל קוד אתי לבלוגים בעברית

אולי יעניין אותך גם

יישום שיחולל קוד אתי אישי לכל בלוג, הושק השבוע ברשת בישראל. אפי פוקס, סטודנט למשפטים ובלוגר הודיע לפני כחודשיים שהוא מתחייב לפרסם גרסא ראשונה של קוד אתי לכתיבה חופשית באינטרנט (בלוגים). במקום מסמך הוא שחרר במפתיע אפליקציה המיועדת לחולל קוד אתי אישי לכל בלוגר.

"אחרי שניסיתי בדיון פומבי לנסח קוד אתי אחיד לכל הבלוגרים בארץ, הבנתי שלעולם לא יהיה ניתן להגיע לנוסח מוסכם שיאומץ על ידי כולם", מסביר פוקס. "הסיבה לכך פשוטה - בלוגרים מטבעם אינם רוצים להיות מקובעים לכללים נוקשים". לדבריו, זוהי הסיבה לכשלונם של נסיונות קודמים להשיק קוד אתי לבלוגים בישראל והוא מעריך כי עובדה זו תגרום לכשלונה של היוזמה האמריקאית שמקדם טים אוריילי.

מחולל הקוד האתי שפרסם פוקס מבקש להינתק מתפיסת ה"כזה ראה וקבל" (מסמך מוכן שאפשר רק להצטרף אליו או להתנגד לו) ושואף ליצור כלי קל לשימוש שמפיק מסמך לפי העדפת המשתמש. לשם כך מתבקש הבלוגר להשיב על שורה של שאלות בדבר העדפותיו (לדוגמה: תחת איזה רישיון הוא מתיר שימוש בתכני הבלוג, מהי מדיניותו בנושא האנונימיות של המשתמשים במערכת וכדומה).

גרסא 1.0 הסימלית שתוכנתה על ידי אריק פריימוביץ' ושוחררה לעיון וביקורת אינה מתייחסת עדיין לכל הנושאים שפוקס הצהיר שהוא רוצה לטפל בהם.