שרות חדשני מציע ייעוץ משפטי וטכנולוגי לקוד פתוח

חברת קודפידנס ומשרד עורכי הדין רביה ושות' משיקים שרות ראשון מסוגו בישראל המשלב ייעוץ משפטי בעבודה בקוד פתוח. המטרה - לאפשר לחברות לקיים את תנאי הרשיונות של התוכנות פתוחות-הקוד הדורשים פרסום של קוד המקור של התוכנה תוך כדי שמירת הקנין הרוחני של החברה ויכולתה לשמור על קוד המקור הקנייני שלה חסוי.

השירות מבוסס על נסיונם של גלעד בן-יוסף, מנכ"ל קודפידנס, ועו"ד חיים רביה, השותף הבכיר ברביה ושות', המלמד כי שילוב תוכנות פתוחות קוד ותוכנות קנייניות, מחייב מענה טכנולוגי ומשפטי כאחד. במסגרת השירות יספקו קודפידנס ורביה ושות' תמיכה משפטית וטכנולוגית לפרוייקטים הכוללים שימוש בקוד פתוח.

"השירות החדשני שאנו מציעים, החל למעשה מדרישה של לקוחות שלנו" מוסר גלעד בן יוסף, מנהל הפיתוח של קודפידנס וממקימי עמותת הקוד הפתוח בישראל. "שירות זה, מעלה לראשונה נקודה חשובה במיוחד. גורמים רבים במשק, המעונינים להיכנס לפרוייקטים, מיזוגים, רכישות או שיתופי פעולה עם מגוון של חברות, לא תמיד יכולים לדעת על מידת שמירתה של חברה זו או אחרת על כללי העבודה בקוד הפתוח. חברות רבות שעבודתן מבוססת על קוד פתוח לא מודעות לכך שהן עוברות על חוקי זכויות יוצרים. עבור זה, יש צורך במומחיות ספציפית."

"יותר ויותר חברות מתבססות על מוצרי קוד-פתוח ביחד עם מוצרי תוכנה קניינים שלהם", אומר עו"ד רביה. "אם השילוב אינו נעשה בזהירות, התוצאה עלולה להיות הרת-אסון מבחינת חברת התוכנה הקניינית ולחשוף אותה לתביעות משפטיות, הוצאות ואף לעכב או למנוע את מכירת המוצר שבפיתוחו השקיעה שנות אדם ומשאבים מרובים. הפתרון לכך הוא משולב – משפטי וטכנולוגי. הוא מחייב, בין השאר, היכרות מעמיקה של דיני הקנין הרוחני ורשיונות הקוד הפתוח לצד הבנה אינטימית של הבטים טכנולוגיים בתוכנה כדוגמת הארכיטקטורה שלה, אופן ההתממשקות של תוכנות קניניות ופתוחות-קוד ועוד".

לפרטים - פנה אלינו.