ארצות-הברית: הורחבה החסינות מתביעת דיבה באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון של קליפורניה הרחיב את החסינות שנותן ה-Communication  Decency Act ("חוק המהוגנות בתקשורת") כך שתוקנה גם ליחידים המפרסמים מחדש באינטרנט תוכן שמקורו בצדדים שלישיים. ההחלטה נחשבת רבת חשיבות לבלוגרים ועתונאים עצמאיים, המפעילים 'מערכות של אדם בודד'.

החוק האמריקאי עוגן ב- Title 47 USC s. 230 הוא קובע שלא יראו ספק של שירותים אינטראקטיבים כמפרסם של תוכן שמקורו בצד שלישי. מכוח החוק ניתנה חסינות לאתרים ושירותים כדוגמת אלה של AOL (Zeran v. AOL, Blumenthal v. AOL) או אי-ביי. זו פעם ראשונה הוא מוחל על יחידים. השופטים הכירו בכך שחסינות רחבה לפרסום מחודש של דברים הכוללים לשון הרע באינטרנט מקפלת בתוכה גם היבטים מטרידים, "אבל אלא אם כן הקונגרס יבחן מחדש את החוק, כל מי שטוען כי הושמץ על ידי פרסום באינטרנט יכול לדרוש פיצויים רק מ'המקור הראשוני של הפרסום'", קבעו.

בנסיבות המקרה תבעו שני רופאים, שהפעילו אתר אינטרנט המיועד לחשוף תרמיות רפואיות, אישה שפירסמה-מחדש (republish) בדואר אלקטרוני ובאינטרנט מידע משמיץ אודותיהם. בפרט פרסמה בקבוצות דיון הודעה מצד שלישי שהאשימה אחד משני הרופאים בהטרדה מינית. כאמור, בית המשפט העליון של קליפורניה צידד בנתבעת (Stephen J. Barrett et al., v. Ilena Rosenthal,. קובץ PDF). מקור: CNET News.com.