ארצות-הברית: האם צמצום בחסינות לבעלי אתרים?

זה החל בתביעה של ה-Chicago Lawyers' Committee for Civil Rights Under Law נגד אתר המודעות הכה-ווב-שתיימי-והמצליח-מאד-אף-כי-משמים-גרפית, Craigslist: לדברי האגודה נמצאו באתר למעלה מ- 200 מודעות שנוסחן מנוגד לחוק אמריקאי האוסר על הפליה מטעמים של גיל, גזע, מין וכו' בחיפוש אחר שותפים לדירה. CNET News.com מדווח שבין המודעות, כאלה שחיפשו אחר "הומו לטיני" או קראו במשתמע לגברים שחורים להימנע מפניות. האגודה תבעה את האתר - ובית משפט פדראלי דחה את התביעה [קובץ PDF]. הוא התבסס על "חוק המהוגנות בתקשורת" (Decency in Communication Act) הקובע, בפשטות, שאין לראות ספק של שירותי מחשב אינטראקטיבים כמפרסם של תוכן המגיע מצד שלישי.

יחד עם זה, Susan Crawford, בלוגרית משפטית חדת-עין טוענת שהפסיקה מצמצמת את ההגנה רק למפרסם מקצועי וכן קובעת שאם המפרסם שינה את המסר המקורי והשינוי הצית מחלוקת משפטית, הוא לא יהנה מחסינות. בכך לדבריה סוטה הפסיקה מהלכת Zeran שהרחיבה מאד את החסינות הניתנת לאתרים ושירותי אינטרנט מפני תביעות דיבה המבוססות על מידע שמקורו בצדדים שלישיים. יחד עם זה הצמצום בא לדברי ב'אוביטר דיקטום' (אמירת אגב שאינה דרושה להכרעה בגוף הדברים).