הלמו שוחרר הביתה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר לפני שעה קלה את הלמו, משה הלוי, ממעצר. הלוי נעצר לפני חמישה ימים בחשד שפירסם בבלוג שלו את שמה של המתלוננת נגד השר חיים רמון [אגב, למיטב הבנתנו הוא פירסם רק קישורים ואף לא מילה נוספת, תחת הכותרת "חיים רמון, משה קצב, קישורים"].

עד כה דרש בית-משפט השלום בתל-אביב, שהלוי יתחייב להימנע מגלישה באינטרנט למשך 30 יום. הלוי סירב ולפיכך לא שוחרר. כעת קיבל השופט, אביחי דורון, את הצעת בא-כוחו של הלוי, עו"ד בועז גוטמן, שאיפשרה להביא את הפרשה לסיומה (הזמני לפחות): על-פי צו בית המשפט, יוחזר להלוי מחשב אחד ובו יתקין על חשבונו תוכנת PC Anyware, או תוכנה דומה לה. התוכנה תאפשר למשטרה לוודא כי הלוי מבצע באמצעות המחשב עבודה שהתחייב לספק לחברה של אמיר גנס, ותו לא. בנוסף, תתתעד התוכנה ותקליט את הפעולות שיבוצעו במחשב. אמיר גנס הסכים להפקיד 1,000 ש"ח עבור הלמו ולספק בחתימתו ערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח.

law.co.il חושב, שחוץ מהלוי, שצריך להודות לגוטמן על עבודה שעשה בהתנדבות, גם משטרת ישראל צריכה להודות לו: הוא סיפק לה את הסולם שאיפשר לסיים מעצר מכוער ומיותר, שהדיף למרחוק ריח של התנכלות אישית.