כמה שווה שיר דיגיטלי?

קחו לדוגמה את " Check on It" של ביונסה: ספקית הסלולר האמריקאית ספרינט מאפשרת להוריד "מהאוויר" עותק של השיר ב- 2.99$. וריזון, המתחרה בה, מוכרת אותו ב- 1.99$ ואילו Amp'd Mobile מציעה אותו כבר ב- 99 סנט בלבד. זה גם המחיר שלו ב- iTunes (עברנו לאינטרנט), אבל Walmart.com כבר מסתפקת ב- 88 סנט, והמנויים לרפסודי של ריל נטוורקס יכולים לרכוש אותו ב- 79 סנט בלבד. מתחרי שוק שחור כמו Allofmp3.com מאפשרים לרכוש את הקטע ב- 10 סנט. וכמובן שברשתות שיתוף קבצים לא צריך לשלם אותו בכלל. אז כמה באמת שווה השיר? הכלכלנים אומרים שאין תשובה. "כש-iTunes   קבעה שהמחיר הוא 99 סנט, היא עשתה את זה סתם ככה. מדובר במוצר שעלות ההפקה השולית שלו היא אפסית. כך שהמחיר שאתה מוצא בשוק משקף כמעט לחלוטין מה שאנשים מוכנים לשלם..." CNET News.com בסקירה מאלפת על מודלים לתמחור מוסיקה דיגיטלית.