ישראל: רוטר.נט העתיקה 5 תמונות וחויבה לשלם 50,000 ש&quotח

ישעיהו רוטר, מפעיל אתר רוטר.נט (ואבא של נועם רוטר, המפעיל דה-פקטו), חויב לשלם פיצויים בסך של 50,000 ש"ח לצלם שלומי בוצ'צ'ו שתמונותיו הועתקו מאתר וואלה! לרוטר.נט. בנוסף חויב לשלם לתובע שכר טרחת עו"ד בסך 7,500 ש"ח + מע"מ. הסיבה - באתר הופיעו תמונות של חמישה אישים שבוצ'צ'ו צילם עבור אתרי אינטרנט אחרים. בית המשפט מתח ביקורת חריפה על גרסתו של רוטר, ולפיה הצלם זייף את התדפיסים מאתר רוטר.נט המעידים על העתקת התמונות. השופטת יהודית שבח (שלום תל-אביב) קראה לגרסה זו "בדותא" וגם "עורבא פרח" (נו, מה הפלא, רוטר-אבא אמר שהצליח לשחזר את הדפים המקוריים מהאתר אבל הוא לא מגיש אותם כדי לא להכביד על תיק בית המשפט...). בית המשפט קבע עוד כי חייבים להניח כי לצד כל צילום של תמונה עכשווית קיים גם צלם כלשהו שצילם אותה ואשר לו מוקנות זכויות היוצרים בתצלום - אפילו שמו ופרטיו אינם נזכרים לצד הצילום. טענת רוטר כי ייתכן שגולשים העלו את התמונות לאתר בלא ידיעתו, נדחתה לאחר שהודה בעדותו כי לא קיימת אפשרות טכנית שגולש ישתול תמונה במדורי החדשות וסקירת העיתונות, שכן מדורים אלו נשלטים על על ידו בלבד ( א 028400/04 בוצ'צ'ו נ' י. רוטר).