לראשונה - תקליטור המיועד באופן רשמי להעתקה והפצה באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

התקליטור הוא יוזמה של מגזין הטכנולוגיה-תרבות Wired ומשתתפים בו 16 אמנים ובהם דיוויד בירן (אקס 'טוקינג האדס'), הביזטי בויז וג'ילברטו ז'יל (AKA, שר התרבות של ברזיל). שם התקליטור מעיד על כוונתו - The Wired CD: Rip. Sample. Mash. Share. הוא יופץ תחת רשיון של Creative Commons מסוג "חלק מהזכויות שמורות". עורכי Wiredבילו חודשים בנסיונות לשכנע חברות תקליטים, יוצרים, אמנים ומנהליהם ליטול חלק בפרוייקט. הם מציינים שאת האמנים היה קל לשכנע הרבה יותר מאשר את חברות התקליטים. דיוויד בירן משווה את חלוקת הקבצים באינטרנט לספריות ציבוריות: לדבריו גם אלה נתקלו בהתנגדות עם הקמתן. 750,000 עותקים של התקליטור יופצו בחינם במצורף לגליון נובמבר של המגזין.

לדברי ה'וול סטריט ג'ורנל', התקליטור מהווה ביטוי לכך שרשיונות CC מתחילים לחלחל למרכז תעשיית הבידור:

"If Creative Commons were to catch on more widely, artists might decide to let some of their music be traded free on the Web to promote concerts and related merchandise, as well as to drive sales of CDs "and digital tracks protected by standard copyright notices.

באופן מפתיע, הילארי רוזן, מי שהיתה עד לא מכבר מנכ"ל איגוד תעשיות התקליטים האמריקאי RIAA הנלחם בשיתוף קבצים באינטרנט, תרמה ל- Wired מאמר התומך ברשיונות Creative Commons גם אם באופן מסויג. מקור: Wall Street Journal.