99 סנט לשיר - יקר או זול?

99 סנט/שיר: יקר מדי, טוענים המבקרים. כבר ככה אין בזה כמעט רווח, נאנחות חברות התקליטים. מה שברור הוא שהיחסים המתוחים בין חברות המוסיקה לחברות הטכנולוגיה מפנים את מקומם לשותפיות חדשות, ושירותים חדשים המציעים מוסיקה דיגיטלית מושקים בתדירות גבוהה. Apple הודיעה בתחילת השבוע שבשבעה חודשי הפעלת iTunes מכרה יותר מ- 20 מיליון שירים דיגיטליים. נראה שהצרכנים מתחילים להתרגל ל- 99 הסנטים הנדרשים מהם. דפוסי מכירה מקוונים מתחילים גם הם להתגבש: 45% מהשירים נמכרים כחלק מאלבום ולא כבודדים. עם זאת, סקר שנערך גילה כי הצרכנים סבורים שמחירו האידאלי של אלבום מקוון הוא $7.99 (נמוך בשני דולר ממחירו כיום).  2/3 מהמחיר הולך לחברות התקליטים ובעלי זכויות אחרים. המרווח הנותר לשירותים המקוונים - נמוך מאד. כזכור גילה סטיב ג'ובס מנכ"ל אפל שכל ההכנסות של iTunes זורמות לחברות התקליטים ו-  Apple מרוויחה ממכירת נגני MP3 המקושרים לשירות. האם מחיר נמוך יותר יעלה את המכירות? חברות התקליטים מכירות בכך שהעתיד שלהן דיגיטלי אבל אינן מסוגלות להתאים עצמן במהירות לעידן המקוון. מקור: CNET News.com.