התובע, עו"ד במקצועו, הפנה בתביעתו לפסיקה שאינה קיימת (פסק-דין, תביעות קטנות י-ם, השופט עופר יובל, 1.11.2025):
העובדות: תביעה לפיצוי לפי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012, שעניינה בביטול טיסות לקפריסין וחזרה. הנתבעת היא מפעילת הטיסות.
נפסק: התביעה התקבלה חלקית. בכתב התביעה הפנה התובע למספר פסקי דין, כביכול, שבמסגרתם הכירו בתי המשפט בפסיקת פיצויים דומים לאלה שנתבעו בתביעה. אלא שהתברר כי התובע הפנה לפסקי דין שאינם קיימים, בשל שימוש בבינה מלאכותית לחיפוש פסקי דין או לעריכת כתב התביעה. יש לגנות התנהלות זו באופן נחרץ, בודאי לנוכח העובדה כי התובע הוא עו"ד. הציפייה היא כי יבדוק ויקרא כל פסק דין אליו הוא מפנה, ולו היה עושה זאת היה מגלה כי פסקי הדין אליהם הפנה בסופו של דבר אינם קיימים. לא היתה כל הצדקה להגיש את כתב התביעה בבהילות, ונימוקי התובע בענין אופן עריכת כתב התביעה בעודו בשירות מילואים אינם מקובלים. התובע היה יכול להשהות את הגשת כתב התביעה ולעורכו באופן ראוי וכנדרש. בשל התנהלות פסולה זו של התובע לא נפסקו לזכותו הוצאות משפט.
