ת"א 23784-09-18 סטרוזברג נ' סבלייב

אולי יעניין אותך גם

תגובה לפוסט היא פרסום לכל דבר ועניין, גם אם לא זכתה ללייקים (פסק-דין, שלום רחובות, השופטת אפרת פינק):

העובדות: תביעת לשון הרע. התובע והנתבע עוסקים בתחום פיתוח הגוף ומעורבים בתחרויות בתחום. הנתבע התאמן אצל התובע בעבר. התובע טען כי הנתבע שיתף פוסט מפייסבוק והוסיף לו תגוביות, באופן ממנו עולה כי התובע מטה את תוצאותיהן של תחרויות. הנתבע לא הכחיש את עצם הפרסום, אך טען כי מדובר בתביעת השתקה, כי אין מדובר בלשון הרע וכי עומדות לו הגנות חוק איסור לשון הרע.

נפסק: בעניין שאול [רע"א 1239/19] נקבע כי יש בפעולה של שיתוף פוסט ברשת חברתית (להבדיל מסימון 'לייק' בלבד) כדי להוות פרסום לצורך החוק. גם תגובה לפוסט ברשתות החברתיות עשויה להוות פרסום לשון הרע - אם הפרסום כולל דברי לשון הרע. בעצם הפצת המידע ברשת גלומה הנחה מובנית כי המידע מגיע לידיעתם של אנשים נוספים ואין צורך להוכיח פרט זה ברחל בתך הקטנה. גם אם תגובית לא קיבלה לייקים, מדובר בפרסום לכל דבר ועניין.

בפוסט ששיתף הנתבע יש משום לשון הרע, שכן יש בדברים כדי לפגוע בתובע. הואיל והנתבע שיתף את הפוסט, יש לו אחריות בעילה של לשון הרע כלפי התובע. העובדה כי ההליכים המשפטיים מול כותב הפוסט ומגיבים אחרים הסתיימו בהסכמות, אין בה כדי לפטור את התובע מאחריותו לשיתוף הפרסום, אך היא תשפיע על הפיצויים. גם התגוביות הן לשון הרע, אך במדרג נמוך.

עלה בידי הנתבע להוכיח את קיומה של הגנת "אמת דיברתי" ביחס לחלק מהפרסומים וכן כי קמה לו הגנה לפי סעיף 15(4) לחוק ביחס לחלק מהפרסומים, אך לא עלה בידו להראות את קיומה של ההגנה ביחס לאחת מטענותיו. הנתבע יפצה את התובע ב-10,000 ש"ח בתוספת הוצאות.