ת"פ 60961-11-17 מדינת ישראל נ' עמוס

אולי יעניין אותך גם

3 חודשי עבודות שירות לנאשם שארגן הימורים על תחרויות ספורט באמצעות האינטרנט (גזר-דין, שלום נצרת, השופטת רות שפילברג כהן):

העובדות: הנאשם הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של ארגון ועריכת הגרלות והימורים אסורים (סעיף 225 לחוק העונשין) ובעבירות נוספות לפי פקודת מס הכנסה. הנאשם ארגן הימורים באתר אינטרנט, בו היו יכולים אחרים לזכות בכסף או בשווה כסף לפי תוצאות ניחושיהם ביחס לתחרויות ספורט בישראל ובעולם, בתמורה לסיכון סכום כסף שקבע כל מהמר לעצמו. 

נפסק: פרשה זו פותחת פתח צר כדי הצצה בלבד לעולם סבוך ורחב של הימורים ברשת האינטרנט. עבירות הנוגעות לעריכת הימורים ומשחקי מזל גורמות לפגיעה כבדה בשלום הציבור, ולפגיעה כלכלית קשה בכיסם של המהמרים ובני משפחתם. השינויים וההתקדמות הטכנולוגית המאפשרים כיום ניהול הימורים מכל מקום ובכל זמן והם הגבירו את זמינות משחקי המזל והרחיבו את מעגלי המשתמשים [עניין עובד - ע"פ 6889/11].

תופעת הימורי האינטרנט היא תופעה כלכלית רחבת היקף, בה מתגלגים כספי עתק, לרבות באמצעות חברות בינלאומיות ומקומיות עתירות הון. חלק ניכר מפעילות כלכלית זו, דוגמת זו המפורטת בכתב האישום, נעשה ללא שיתופן של רשויות המס וללא העברת חלקים מהרווח לטובת כלל הציבור.

הנאשם, במשך תקופה של כחמש שנים, ארגן וניהל עבור אחרים הימורים על תוצאות משחקי ספורט, באמצעות אתר בו היה לו חשבון משתמש. הנאשם סיפק למהמרים יתרה וירטואלית תמורת תשלום כסף מזומן, או באשראי, וזיכה או חייב אותם בכספים בהתאם להצלחתם, לתקופות שונות ובסכומים שונים. מידת הפגיעה בערכים המוגנים כתוצאה מביצוען של כל העבירות היא משמעותית. על הנאשם נגזרו 3 חודשי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות, צו מבחן לתקופה של 12 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בסך 4,000 ש"ח.