ת"ק 8479-09-19 אלהרר נ' הוט - מערכות תקשורת בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

התובע לא הרים את נטל הראיה בתביעתו ביחס לאלפי שיחות שיווקיות (פסק-דין, תביעות קטנות רמלה, הרשמת אביגיל פריי): 

העובדות: התובע טען כי נציגי הנתבעות ביצעו אליו אלפי שיחות שיווקיות בניסיונות לשדלו להפוך ללקוח. לטענתו, לאחר הליך משפטי קודם בינו לבין הנתבעת היא התחייבה שלא לפנות אליו בשיחות שיווקיות וחרף התחייבות זו בוצעו אליו למעלה מ-1500 שיחות שיוקיות, לחלקן השיב ולחלקן לא ענה. הנתבעות הכחישו וטענו כי התובע לא הרים את נטל הראיה.

נפסק: במשפט אזרחי על התובע להוכיח את תביעתו באמצעות ראיה ממשית, כדי שיוכל לקבל סעד בבית המשפט. כתב התביעה אינו כולל ראיה ממשית ביחס לשיחות להן טען התובע. אין חולק כי בית המשפט לתביעות קטנות אינו כפוף להוראות סדרי הדין, אולם לא ניתן להתעלם לחלוטין מקיומם של סדרי דין בסיסיים במסגרת ההליך, וכן לא ניתן להתעלם מהוראות הדין המהותי, גם אם משמעות הדברים דחייתה של תביעה.

התובע לא הרים את נטל הראיה להוכיח את קיומן של השיחות השיווקיות בהיקף של אלפי שיחות כנטען וכפועל יוצא, רכיב התביעה שעיינו הטרדה חמורה ומשמעותית לא הוכח. אף אין כל ראיה לנזקים הכלכליים שספג התובע לטענתו. גם רכיב הנזק שעניינו הפרת הוראות חוק התקשורת דינו לדחייה לאור הוראות הפסיקה אשר הבהירו לא אחת כי חוק התקשורת אינו מתייחס לשיחות שיווקיות ולפיכך הן אינן מזכות את התובע בפיצוי ללא הוכחת נזק. התביעה נדחתה.