ת"ק 52300-12-18 קסלסי נ' כל בו אחים סמארה ש. בע"מ

אולי יעניין אותך גם

פיצוי גלובלי של 10,000 ש"ח על משלוח ספאם בניגוד לחוק (פסק-דין, תביעות קטנות עכו, הרשם ראמי נאסר):

העובדות: תביעה כספית שעניינה בהפרה נטענת של הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, ובפרט משלוח מסרונים פרסומיים לתובעת ללא הסכמתה. התובעת היא פנסיונרית. הנתבעת מנהלת רשת חנויות לממכר מוצרים. התובעת טענה כי מעולם לא נרשמה לרשימת התפוצה של הנתבעת וכי קיבלה ממנה עשרות פרסומות ללא יכולת הסרה. הנתבעת טענה כי התובעת היא לקוחה שלה וכי המשלוח חוסה תחת הוראות סעיף 30א(ג) לחוק.

נפסק: דין התביעה להתקבל באופן חלקי. התובעת הייתה בסניף שפרעם של חנויות הנתבעת ורכשה משם מוצרים שונים. יחד עם זאת, התובעת הכחישה כי ניתנה הסכמתה לקבלת הדיוור מהנתבעת וזאת בניגוד לגרסת הנתבעת. נטל ההוכחה כי ניתנה ההסכמה למשלוח ההודעות מוטל על המפרסם ולא על מקבל הפרסום. אין לקבל את טענת הנתבעת כי יש לראות בתובעת כמי שהסכימה לקבל דברי פרסומת ממנה בעת רכישת המוצרים מהנתבעת. הנתבעת לא הציגה מסמך אישור הסכמה מפורשת. אין לקבל את מבנה ההסכמה הנטען של רכישת מוצרים בסניף שפרעם כהסכמה לפי לשון החוק ומטרותיו. 

אשר למשלוח הודעות פרסום, אין מחלוקת שהנתבעת שלחה לתובעת מספר רב של הודעות. לכתב התביעה צורפו צילומים של 23 הודעות בלבד. טענת התובעת כי ניסתה להסיר עצמה מרשימת התפוצה ללא הצלחה לא נסתרה. יחד עם זאת, משך התקופה בה קיבלה התובעת את ההודעות ללא פניה ישירה לנתבעת נזקפת לחובתה. במצבו בו ההודעות היו מטרידות את התובעת, היא לא הייתה ממתינה תקופה של כשנה עד לפתיחה בהליכים משפטיים. הנתבעת הפרה אם כן את הוראות החוק. הנתבעת תשלם לתובעת פיצויים בסכום גלובלי של 10,000 ש"ח והוצאות בסך 500 ש"ח.