ת"פ 45798-02-16 פרקליטות מחוז מרכז - פלילי נ' מועלם

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום רמלה, השופט מנחם מזרחי, 8.11.2018): גזר-דינו של נאשם שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו רצף קריאות לביצוע מעשי טרור ואלימות נגד ערבים.

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בכתב אישום המייחס לו עבירות רבות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות (סעיפים 144ד2 ו-144ב לחוק העונשין). המעשים נשוא כתב האישום בוצעו על רקע מבצע "צוק איתן" ואירוע חטיפת ורציחת הנערים שקדם לו. הנאשם פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, באופן שיטתי, בהזדמנויות רבות ובתפוצה רחבה, קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד ערבים פלסטינים וישראלים ואח'.

נפסק: התכלית המוגנת ביחס לעבירות והמעשים שביצע הנאשם היא השמירה על שלום הציבור, ביטחונו, הסדר הציבורי, החשש שמא אדם יעשה מעשה אלים נוכח הקריאות להסתה, השמירה על ערכי המשטר הדמוקרטי ועוד. מתחם הענישה הוא בין הוא בין 6 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, ועד 18 חודשי מאסר.

הנאשם פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, בתפוצה נרחבת, רצף של קריאות לביצוע מעשי טרור ואלימות נגד ערבים. הפרסומים אירעו בתקופה בה התרחשו אירועים חמורים וקשים, ולפיכך היו בעלי פוטנציאל של ממש להיקלט באוזניים קשובות וחלילה היה מאן דהוא מתרגם את ההסתה אל עולם המעשה. בעולם הטכנולוגי העכשווי, העבירות אינן דורשות השקעת מאמץ, אלא די במחשב המחובר למרשתת, והנה אדם יכול בהקשה על כפתורים לשלח דברי בלע והסתה בתפוצה רחבה. על הנאשם נגזרו 6 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר על תנאי.