ת"א 43267-01-17 אומיסי נ' א.ס. סהר תקשורת ומיתוג בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום חדרה, השופטת הדסה אסיף): פרסום בפייסבוק כי התובע מונה לתפקידו שלא כדין הוביל לתביעת לשון הרע.

העובדות: תביעת לשון הרע. התובע שימש כמנהל יחידת השיטור העירוני בעיר חדרה. עניין התביעה בכתבה שפרסמה הנתבעת באינטרנט (ב"חדרה ניוז" - העיתון האינטרנטי של חדרה), לרבות בפייסבוק, אשר התובע טען כי היא מבזה ומשפילה ומותירה את הרושם כי התובע נבחר לתפקידו שלא ביושר ושלא על סמך כישוריו. הנתבעת לא הכחישה את פרסום הכתבה, אך טענה כי אין בדברים משום לשון הרע וכי עומדות לה הגנות החוק.

נפסק: פרסום הכתבה בפייסבוק הוא בגדר "פרסום" לפי החוק. אין מניעה להחיל את דיני לשון הרע על פרסומים משמיצים באינטרנט "בשינויים המחויבים" [עניין וקנין - תא"מ 54888-01-12]. הנתבעת לא הכחישה שכתבה את הדברים ופרסמה אותם הן במסגרת דף נחיתה והן בדף פייסבוק. בכך התקיים יסוד הפרסום. 

יש בכתבה משום לשון הרע. נטען בה כי התובע נבחר לתפקידו שלא כדין, ולא על סמך כישוריו או הכשרתו, אלא משום שהוא מקורב לראש העירייה ומשום שכביכול הוא בנה של בת הזוג של ראש העירייה. לשון הרע שבכתבה אינה הבעת דעה ובמבחן הקורא הסביר הנטען בכתבה מתפרש כטענות עובדתיות. הפרסום לא היה אמת ולנתבעת לא עומדת הגנת אמת בפרסום. אף לא הוכח כי הנתבעת התנהלה בתום לב בנוגע לפרסום הכתבה. 

לאור מכלול הנסיבות, תוכן הפרסום והיקפו ובכלל זה התיקון שפורסם בהמשך, תפצה הנתבעת את התובע ב-25,000 ש"ח וכן בהוצאות בסך 7,500 ש"ח. אין מקום לסעד של פרסום התנצלות.