ת"ק 21329-09-17 אורן נ' אייץ' אנד או רשתות אופנה (2003) בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, השופט דניאל הורוביץ, 4.5.2018): אין לכתוב מלל מכביד בבקשת ההסרה, אלא לפעול לפי ההנחיות בגוף המסרון.

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו מסרונים פרסומיים, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, וגם לאחר שביקש מהנתבעת כי תחדל מכך. לטענתו מילא את טופס החברות במועדון הנתבעת והסכים לרשום את מספר הטלפון שלו רק לאחר שנציגת הנתבעת התחייבה כי לא ייעשה כל שימוש בפרטיו. התובע טען עוד כי מחק את הסעיף המתיר לנתבעת לשלוח אליו מידע שיווקי. הנתבעת טענה כי התובע הצטרף למועדון הלקוחות, והסכים לקבל מידע שיווקי, למעט מחברת כ.א.ל.

נפסק: יש לקבל את עמדת הנתבעת שכן התובע לא מחק בטופס ההצטרפות את השורה לעניין שימושה של הנתבעת בפרטי התובע לצורך משלוח מידע שיווקי, אלא רק את הכיתוב המתייחס לכ.א.ל. יש לדחות את טענת התובע כי נמנע מלהסיר עצמו על-ידי לחיצה על קישור ההסרה מחשש לווירוסים. טענה זו רלבנטית להודעות הנשלחות בדוא"ל, לא במסרונים. כל שנדרש התובע לעשות היה לשלוח מסרון חוזר עם הספרות 9180. אם התובע כבר בחר להשיב לנתבעת במסרון לצורך הסרתו מרשימת התפוצה, מדוע בחר לכתוב מלל רב ומכביד, במקום להקיש בפשטות כפי שהתבקש? לתובע פתרונים.

כאשר המפרסם מציין בפרסומת את אופן ההסרה, על הנמען לפעול בהתאם להוראות המפרסם שאם לא כן בקשת ההסרה לא תיקלט [עניין דנציגר - ת"ק 38100-05-16]. בניגוד לטענת התובע, החוק אינו מחייב את המילה "פרסומת" במסרונים, אלא בהודעות דוא"ל. התביעה נדחית ברובה, אך לאור הספק בנסיבות העובדתיות בעת החתימה על טופס ההצטרפות, כאשר הנתבעת לא העידה את הנציגה שהחתימה את התובע על הטופס, תשלם הנתבעת לתובע 400 ש"ח עבור הודעת הפרסומת הראשונה ששלחה לו. אין צו להוצאות.