ת"ק 47621-10-17 דרי נ' סיטי לייף סטייל בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

אתר "באליגם" הוא רק פלטפורמה פרסומית לעסקאות של ספקים שונים ואינו אחראי לתוכן הפרסום (פסק-דין, תביעות קטנות עכו, השופט משה אלטר):

העובדות: הנתבעת 1 מפעילה את האתר "באליגם", המציע הצעות יומיות לרכישת מוצרי פנאי של ספקים שונים, בהנחה מהמחיר המקורי. הנתבעת 2 היא סוכנות נסיעות המשווקת חבילות נופש גם באתר הנתבעת 1. התובעת רכשה באתר שני שוברים לחבילות נופש לברלין אך טענה כי לבסוף הנתבעת 1 הכריחה אותה לבטל את העסקה בניגוד לרצונה. הנתבעת 1 טענה כי היא אך ורק פלטפורמה אינטרנטית להצגת מרכולתם של ספקים שונים, וכי אינה אחראית לטיב המוצרים או השירותים. הנתבעת 2 טענה כי ההזמנה כפופה לאישור סופי של ספקי השירות.  

נפסק: יש לדחות את התביעה נגד הנתבעת 1 ולחייב את הנתבעת 2 לפצות את התובע ב-400 ש"ח, שהיא תוספת המחיר שנדרשה התובעת לשלם עבור המלון. אתר הנתבעת 1 משמש בסך הכל כפלטפורמה פרסומית לפרסום דילים של ספקים שונים, שבגינם ניתן לרכוש קופונים באמצעות האתר. ככזו, אין להטיל על הנתבעת 1 אחריות לתוכן הפרסום, טיב או איכות המוצר, או השירות שמציע הספק, ומימוש התחייבויותיו. הנתבעת 2 לא ציינה בפרסום חבילת הנופש, באתר הנתבעת 1, כי קבלת המלון שבוחר הלקוח מותנה באישור המלון. על התובעת היה להסכים לקבל את המלון שהציעה הנתבעת ולשלם את התוספת תחת מחאה ובכך למנוע את הנזק שנגרם. הנתבעת 2 תשלם לתובעת 400 ש"ח והוצאות של 500 ש"ח.