ת"ק 4302-03-17 שוורץ נ' אל-על נתיבי אויר לישראל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות ראשל"צ, השופט הישאם אבו שחאדה): התנהלות הנתבעת מול התובע היתה בתום לב והוא אינו זכאי לפיצוי בגין ההודעות ששלחה לו.

העובדות: התובע, עו"ד במקצועו, תבע את הנתבעת לפיצוי לפי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012, וכן מכוח סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. ביחס לחוק התקשורת, טען התובע כי לאחר שהסכים לקבל הודעות דוא"ל פרסומיות מהנתבעת, הוא הודיע למחלקת הלקוחות של הנתבעת כי תסיר אותו מרשימות התפוצה הפרסומיות שלה. לטענתו, למרות זאת נשלחו לו 3 הודעות בעלות אופי פרסומי.

נפסק: תביעתו של התובע מכוח חוק שירותי תעופה נדחתה. לכל הודעה משלוש ההודעות שנשלחו לתובע היה קישור שמאפשר הסרה מרשימת התפוצה באופן עצמאי. החשש מווירוסים אינו רלוונטי, משום שהתובע הצטרף בהסכמתו לרשימת התפוצה. כל שהיה על התובע לעשות, כבר לאחר קבלת ההודעה הראשונה מבין השלוש, הוא ללחוץ על הקישור ולנתק עצמו מרשימת התפוצה. התובע בחר שלא לעשות שימוש באותו קישור, אלא המשיך להתכתב עם מחלקת שירות הלקוחות. מדובר בשלוש הודעות שנשלחו בפער של מספר ימים ובסופו של יום הוסר התובע. החומר שקיבל אינו בעל אופי פוגעני. התנהלות הנתבעת מול התובע נעשתה בתום לב ואין מקום לחייבה בתשלום פיצוי כלשהו לתובע עבור שלוש ההודעות. דין התביעה בעילה זו להידחות גם כן. התובע ישלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 1,000 ש"ח.