ת"ק 65087-05-16 בוזגלו נ' יוניסל פתרונות סלולריים מתקדמים בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות נצרת, השופט יובל שדמי): הנתבעת מפעילה פלטפורמה בלבד, היא אינה "מפרסם" לפי חוק הספאם ואינה שולחת ההודעות אליו.

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו מסרונים פרסומיים ללא הסכמתו, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי לא שלחה לתובע מסרונים וכי היא מספקת שירותי פלטפורמה ממוחשבים המאפשרים ללקוחות לצפות במסרונים שיווקיים הנשלחים על-ידם לצדדים שלישיים. הנתבעת ציינה כי המסרונים נשלחו לתובע על-ידי חברה ששכרה את שירותיה.

נפסק: הנתבעת הדגישה שהמסרונים עצמם לא נשלחו באמצעותה וכי אין לה כל מעורבות בשאלה למי לשלוח איזה מסרון, הואיל והיא הפלטפורמה בלבד. נציג הנתבעת, שעדותו היתה מהימנה, סיפר כי הנתבעת מאפשרת ללקוחותיה את שירות ההסרה הנדרש לפי החוק. נציג הנתבעת הסביר כי העובדה כי התובע הגיע לאתר הנתבעת כאשר ביקש להסיר את פרטיו מרשימת התפוצה של צד ג', נובעת מכך שהנתבעת מתפעלת את המערכת ומבקרת אותה, ואין לכך קשר לזהות שולח ההודעות. הנתבעת אינה אחראית למשלוח המסרים לתובע. הנתבעת אינה "מפרסם" לפי החוק ואין לראות אותה כמי שמשווקת את נושא דבר הפרסום בעבור אחר. התביעה נדחית. התובע ישלם לנתבעת הוצאות בסך 7,000 ש"ח.