ע"פ 4360/15 פלוני נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, ביהמ"ש העליון, השופטים ג'ובראן, שהם ומזוז): ביצע עבירות מין בבתו בת ה-10, תיעד את המעשים בצילומים וסרטונים והעלה אותם לתכנה לשיתוף קבצים. 

העובדות: ערעור על גזר דינו של ביהמ"ש המחוזי בת"א [ת"פ 9684-06-14], שהשית על המערער עונש של 25 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת בסך 258,000 ש"ח. המערער הורשע, על יסוד הודאתו, בביצוע מסכת רחבה של עבירות מין בבתו (ילדה כבת 10 בעת התרחשות המעשים). את מעשיו תיעד המערער בצילומים וסרטונים, אותם העלה לאחר מכן לתוכנה לשיתוף קבצים ובכך גרם לחשיפתם ברשת האינטרנט. המערער טען כי ביהמ"ש המחוזי החמיר בעונשו.

נפסק: דין הערעור להידחות. הלכה היא כי ערכאת הערעור אינה מתערבת בחומרת העונש שנקבעה על-ידי הערכאה הדיונית, אלא במקרים חריגים. לאכזריותם ולחומרתם של המעשים בהם הודה המערער אין אח ורע. הם מצלקים את נפשה של הנפגעת, מחרבים את עולמה ומשנים באבחה אחת את מסלול חייה. חומרת מעשיו של המערער זועקת מהכתובים. בנכלוליות נאלחת, תוך ניצול תמימותה ומעמדו כאביה, הדיח את בתו בת ה-10 להפוך בידיו כלי שרת לסיפוק צרכיו המיניים. כאילו שם לעצמו למטרה למחוק כל סיכוי להתקהות סבלה ולשיכוך מכאוביה במרוצת השנים, תיעד המערער את בתו בעודו מבצע בה את מעשיו הזוועתיים והפיץ תיעוד זה ברחבי המרשתת. בכך הוסיף וגרם לה נזק בלתי הפיך, שלמרבה הכאב איש לא יוכל להבטיח שעיקרו לא לפניה.