ת"פ 34853-08-15 פרקליטות מחוז מרכז - פלילי נ' בצון ואח'

אולי יעניין אותך גם

גזר-דין בעבירות של ייצור וזיוף תקליטורים לצורך מכירתם (גזר-דין, שלום רמלה, השופט ד"ר עמי קובו):

העובדות: פרשה של עבירות מתחום הקניין הרוחני. הנאשם 1 החזיק בביתו מעבדה לזיוף תקליטורים, לצורך מכירתם, ואף מכר תקליטורים צרובים לסוכן משטרתי. הנאשם 2 החזיק לשם מסחר תקליטורים שהם עותקים מפרים של יצירות, אשר נושאים סימנים מסחריים, ועסק במכירתם בחנות. נאשם 2 ידע כי ייצורם ושכפולם של התקליטורים המזויפים נעשה ללא היתר מאת הבעלים החוקיים, וכי תקליטורים אלו סומנו בסימני מסחר ללא רשות בעל הסימן המסחרי. הנאשמים 4-5 סייעו לנאשם 1 בעשיית עותקים מפרים של יצירות ואריזתם. הנאשמים הורשעו, לפי הודאתם, כחלק מהסדר טיעון, בעבירות שונות לפי חוק זכות יוצרים, חוק העונשין ופקודת סימני המסחר, כל אחד לפי חלקו בפרשה והאישומים המיוחסים לו. 

נפסק: לא ניתן להימנע מהרשעת הנאשם 2. מדובר ברף חומרה משמעותי, בין היתר נוכח העובדה שאין מדובר באירוע חד פעמי, אלא בהתנהלות מתוכננת ויזומה של מי שהיה חוליה משמעותית בהפצת התקליטורים, ואשר זייף, החזיק והפיץ אלפי תקליטורים מזויפים והציגם למכירה בחנות שבבעלותו. באיזון בין שני השיקולים, האינטרס הציבורי והפגיעה בנאשם, אין המקרה דנן מצדיק הימנעות מהרשעה של נאשם זה. באשר לנאשמים 4-5, ניתן וראוי להסתפק באי הרשעתם. לאור העבירה בה הורשעו השניים (מסוג סיוע) וכן נוכח העובדה כי מדובר היה באירוע אחד בלבד שבו סייעו הנאשמים באריזת התקליטורים מבלי שהיו מעורבים בזיופם ומבלי שהרוויחו דבר מכך, הרי שאין המדובר בעבירה ברף חומרה גבוה שבו לא ניתן להימנע מהרשעה. כמו כן, לא ניתן להתעלם מהנסיבות בהן בוצעה העבירה. נאשמים אלה לא היו אלו שיזמו או תכננו את העבירה, אלא נקלעו אליה, בעקבות אירוע טראגי וקשה בחייהם. 

בכל הנוגע לנאשם 1 הפגיעה בערך המוגן - שמירה על זכויות קניין רוחני - היא ברף גבוה. נאשם 1 החזיק בביתו מעבדה לזיוף תקליטורים, צרב תקליטורים מזויפים לצורך מכירתם ומכר אותם, בין היתר לסוכן משטרתי. זיוף תקליטורים לשם הפקת רווחים כלכליים פוגע קשות באומנים היוצרים, שאינם זוכים לקבל את פרי עמלם. בכל הנוגע לנאשם 2 הפגיעה בערך המוגן היא ברף משמעותי וזאת נוכח כמות התקליטורים המדוברת והעובדה כי העמיד את התקליטורים למכירה בחנות. על הנאשם 1 נגזרו 4 חודשי מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 10,0000 ש"ח. על הנאשם 2 נגזר צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 250 שעות, ומאסר על תנאי. הרשעת הנאשמים 4-5 בוטלה, תוך קביעה שביצעו את המיוחס להם. על כל אחד מהם נגזר צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 80 שעות.